Kajak for unge - Vi har desværre ikke ungdomshold i 2023.

Fysisk og mental styrke til de unge

Som ungdomsroer får du ud over motion på en sjov og anderledes måde, gode oplevelser på vandet. Du lærer teknikkerne til at ro i kajak, og du får færdigheder, så du bliver fortrolig med vandet.

Målgruppen er dig som er mellem 12 – 16 år, og som gerne vil boltre dig på vandet. Hvis du er 11-år og gerne vil med på holdet, er det muligt, såfremt du har en vis størrelse og styrke. Du skal kunne svømme 600 meter.

Som ung ror du i turkajak, da de er knap så tunge som vores havkajakker. Du instrueres af en dygtig instruktør samt erfarne kajakroere.

Tider og det praktiske

Der er ungdomstræning hver mandag kl. 17.00, fra medio maj til efterårsferien, dog ikke i juli. Her er det dog muligt at komme ud og ro med erfarne roere.

Klubben har kajakker, pagajer og redningsveste (som altid skal bæres). Du skal have praktisk tøj på - som ikke bliver for tungt, hvis du falder i vandet - og medbringe håndklæde og skiftetøj.

Du hjælper selvfølgelig dine rokammerater med at få kajakker ud og ind af bådhallen, vasker kajakkerne og rydder op efter dig i omklædningsrummet og opholdsrummet.

I vintersæsonen kan du svømmetræne i Korsør Svømmehal hver onsdag mellem 20 og 21:30.

Vi du vide mere om ungdomstræningen, så kontakt formanden eller ungdomstræneren.

Du kan melde dig ind i Skelskør Roklub her.