Lær at ro i coastal eller inrigger

På Skelskør Roklubs roskole lærer du at ro i coastalbåd eller inrigger.

Roskolen starter med introduktionsaften d. 24. april kl. 19-21, og løber over 4-6 uger. Der vil være mulighed for at ro både formiddage, eftermiddage, aftener og i weekends.

Når du har været gennem roskolen, bliver du frigivet til at ro inrigger eller coastal i Skelskør Roklub sammen med klubbens andre roere.

Hvad er en coastalbåd?

En coastalbåd er til roere, der vil vil udfordres; til roere, der kan lide tempo, bølger og vand. Coastalbådene er hurtige på stille vand i Skælskør Fjord, og sjove i bølgerne ved Storebæltskysten. I en coastalbåd har hver roer 2 årer, og man skifter ikke plads under turen.

Skelskør Roklub har 2 coastaltoere, dvs. hver med en besætning på 2 roere.

Hvad er en inrigger?

En inrigger er en klassisk robåd for motionsroere. Skelskør Roklub har 2-åres og 4-åres inriggere med styrmand, dvs. der er en besætning på hhv. 3 og 5. Roerne har 1 åre hver. Vi skifter normalt pladser undervejs på turene, så alle får styrmandstjansen.

Prøvetur

Du er selvfølgelig velkommen til at få en prøvetur, før du beslutter dig for, om roning er noget for dig. Mød op til Åbent hus d. 20. april  kl. 13-16, eller ring til Kim Relster tlf. 2374 0929 for at aftale en tid for en prøvetur.

Hvad omfatter roskolen?

Du kan i linket sidst i boksene nedenfor se mere om, hvad du lærer på kurset, påklædning og meget mere.

Pris

Et roskolekursus koster kr. 950,-. I prisen er inkluderet medlemskab af Skelskør Roklub resten af året.

Medlem af Skelskør Roklub

Som medlem kan du:

• ro coastal eller inrigger på de faste morgen- og aftenroninger
  • aftale roture med andre medlemmer på de tidspunkter, der passer jer
  • frit bruge klubbens faciliteter med bad, omklædning, motionsrum og klublokale.

Kanindåb?

Hvis du er skræmt ved tanken om at blive udsat for en kanindåb, kan du tage det roligt. Den tradition har vi afskaffet i Skelskør Roklub.

Hvis du vil forberede dig

Her kan du læse materiale fra Dansk Forening for Rosport om

og se denne YouTube video om det korrekte rotag.

Vi glæder os til at se dig på roskole i Skelskør Roklub.