Vil du mærke, at du lever? - så ro i coastal.

Coastalroning er for dig, der kan lide tempo, bølger og vand.

Coastalbåde er hurtige på blikvand (stille vand), og de er sjove, udfordrende og sikre i bølger.

En costalbåd surfer oven på bølgerne, mens andre bådtyper typisk går gennem bølgerne. Båden er selvlænsende, hvis der kommer vand indenbords.

Coastalbåde er også gode som begynderbåde, da det er nemt at lære at ro i en costal.

Det er en båd for roere over ca. 15 år.

Skelskør Roklub har 2 coastaltoere, type C2X. Coastaltoere har ikke noget ror, så al styring foregår med årerne. Det er sædvanligvis den forreste roer, der er styrmand, og har ansvaret for at orientere sig i sejlretningen og give kommandoer til styring af båden.

Prøvetur og kursus

Du er selvfølgelig velkommen til at få en prøvetur, før du beslutter dig for, om roning i coastal er noget for dig. Ring til Kim Relster tlf. 2374 0929 for at aftale en tid for en prøvetur.

Du kan melde dig til kursus i coastalroning her.  Det koster kr. 800,-, som inkluderer medlemskab af Skelskør Roklub resten af sæsonen.

Du skal kunne svømme

Skelskør Roklub er medlem af Dansk Forening for Rosport, og vi skal følge foreningens love. Derfor kræver vi, at vores coastalroere skal kunne svømme mindst 300 meter.

Om vinteren kan du som medlem af Skelskør Roklub svømmetræne gratis i Korsør Svømmehal hver onsdag aften.