Inriggere er for dig, der vil kombinere motion med socialt samvær.

En inrigger er en klassisk motionsrobåd, hvor hver roer ror med 1 åre.

Skelskør Roklub har 6 inriggere. 3 af bådene er toere, dvs. med to roere og en styrmand, mens 3 er firere, dvs. med fire roere og en styrmand. Vi skifter normalt pladser undervejs på en rotur, så alle får styrmandstjansen, og ror med både en bagbords- og en styrbordsåre.

Roning i inrigger er fra ca. 18 år.

Prøvetur og kursus

Du er selvfølgelig velkommen til at få en prøvetur, før du beslutter dig for, om roning i inrigger er noget for dig. Ring til Kim Relster tlf. 2374 0929 for at aftale en tid for en prøvetur.

Du kan melde dig til kursus i inrigger-roning her.  Det koster kr. 950,-, som inkluderer medlemskab af Skelskør Roklub resten af sæsonen.

Ro med os morgen og aften

Du kan altid selv aftale roture med andre af klubbens medlemmer, når I har tid og lyst.
Eller du kan møde op til de faste rotider, hvis du har mulighed for det:

Morgen

Vi ror mandag, onsdag og fredag formiddag klokken 09:00 - til ca. 11.00.
Efter roning samles vi i klubhuset til en kop kaffe.

Tirsdage og søndage

Du kan også møde op til roning tirsdage kl. 18:00 eller søndage kl. 10:00.

Du skal kunne svømme

Skelskør Roklub er medlem af Dansk Forening for Rosport, og vi skal følge foreningens love. Derfor kræver vi, at vores inrigger-roere skal kunne svømme mindst 300 meter.

Om vinteren kan du som medlem af Skelskør Roklub svømmetræne gratis i Korsør Svømmehal hver onsdag aften.