Inriggere er for dig, der vil kombinere motion med socialt samvær.

En inrigger er en klassisk motionsrobåd, hvor hver roer ror med 1 åre.

Skelskør Roklub har 6 inriggere. 3 af bådene er toere, dvs. med to roere og en styrmand, mens 3 er firere, dvs. med fire roere og en styrmand. Vi skifter normalt pladser undervejs på en rotur, så alle får styrmandstjansen, og ror med både en bagbords- og en styrbordsåre.

Roning i inrigger er fra ca. 18 år.

Prøvetur og kursus

Du er selvfølgelig velkommen til at få en prøvetur, før du beslutter dig for, om roning i inrigger er noget for dig. Ring til Kim Relster tlf. 2374 0929 for at aftale en tid for en prøvetur.

Du kan melde dig til kursus i inrigger-roning her.  Det koster kr. 800,-, som inkluderer medlemskab af Skelskør Roklub resten af sæsonen.

Ro med os morgen og aften

Det er altid muligt selv at aftale roture med andre af klubbens medlemmer, når man har tid og lyst.
Eller man kan møde op til de faste rotider for inriggere:

Morgen

Du er velkommen til at ro sammen med resten af flokken om morgenen:  mandag, onsdag og fredag formiddag klokken 09:00.
Efter roning samles vi i klubhuset til en kop kaffe.

Aften

Klubben har aftenroning tirsdag og torsdag aften klokken 17:30.

Du skal kunne svømme

Skelskør Roklub er medlem af Dansk Forening for Rosport, og vi skal følge foreningens love. Derfor kræver vi, at vores inrigger-roere skal kunne svømme mindst 300 meter.

Om vinteren kan du som medlem af Skelskør Roklub svømmetræne gratis i Korsør Svømmehal hver onsdag aften.