Havkajakkurser IPP 2

For at ro kajak i Skelskør Roklub skal du have gennemført og bestået et kajakkursus på IPP 2 niveau eller højere. Så ved vi, at du kan færdes sikkert og ansvarligt på vandet, og at du kan redde dig selv eller en romakker op i kajakken igen ved en kæntring.

IPP (I Paddle Pass) er Dansk Kano og Kajak Forbunds roeruddannelse. Der er 5 IPP niveauer. På niveau 2 kan roeren færdes sikkert og ansvarligt på vandet i en havkajak i forhold svarende til 5 m/s ved danske kyster. Hvis du vil vide mere om IPP, kan du læse her.

Du lærer selvfølgelig andet end redninger på kurset. Du lærer blandt andet teknikken bag at ro kajak, så du kommer hurtigst muligt frem med mindst mulig indsats. Derudover lærer du også forskellige teknikker til at dreje, og til at ro sidelæns, som er meget nyttigt når du skal lægge til en bro, eller hen til en makker.

Hvad omfatter kurset?

Du kan i linket sidst i boksene nedenfor se mere om hvad du lærer på kurset, påklædning og meget mere.

Et havkajakkursus IPP 2 koster kr. 2.400.

Du skal betale kr. kr. 500 i depositum senest en uge efter tilmelding.

Restbeløbet kr. 1.900 skal du betale 1 måned før kursusstart. Vi sender en regning på beløbet.

Kursusprisen inkluderer medlemskab af Skelskør Roklub for resten af året.

Afmelding

Hvis du melder fra til kurset mere end 1 måned før kursusstart, får du depositum tilbage.
Ved afmelding senere end 1 måned før kursusstart får du ikke depositum tilbage - og vi tilbagebetaler kun restbeløbet kr. 1.900, hvis vi kan finde en anden deltager til den ledige plads.

Medlem i Skelskør Roklub

I kursusgebyret er inkluderet medlemskab af Skelskør Roklub for resten af kalenderåret.

Som medlem kan du:

• frit bruge klubbens kajakker og tilhørende sikkerhedsudstyr
  • frit bruge klubbens faciliteter med bad, omklædning, motionsrum og klublokale
  • aftale ture med andre kajakroere - også i udenbys rofarvande
  • få sparring fra erfarne kajakroere.
Vi glæder os til at se dig på havkajakkursus i Skelskør Roklub.

Skelskør Roklub er et DKF Uddannelsescenter.