Ro i kajak

I kajak får du frisk luft og naturoplevelser på vandet, socialt fællesskab og god motion – i dit eget tempo.

Skelskør Roklub har mange medlemmer, der ror i kajak, og antallet af kajakroere er stigende. Rosæsonen starter slut marts/primo april og slutter primo november.

Som medlem kan du frit benytte dig af klubbens havkajakker og turkajakker, samt alt det nødvendige sikkerhedsudstyr, som du skal bruge til din tur:

• redningsvest
  • skørt
  • pagajflyder
  • pumpe
  • slæbeline

For at ro kajak i Skelskør Roklub skal du have gennemført et kajakkursus på IPP 2 niveau, så både du og vi er sikre på, at du kan færdes ansvarligt og sikkert på vandet. Vi afholder flere kurser i sommerhalvåret. Læs mere om kurset og tilmeld dig her.

Skelskør Roklub er medlem af Dansk Kano og Kajak Forbund, og vi skal overholde forbundets regler. Derfor kræver vi, at vores kajakroere skal kunne svømme mindst 600 meter. Vi har fastlagt vores regler for roning i kajak i et kajakreglement, som du kan finde her.

Kajak i Skælskørs smukke natur

Vores daglige rofarvand er i Skælskør Fjord, Noret og langs med Storebæltskysten fra Stigsnæs i syd forbi Egerup Strand i nord.

I godt sommervejr er der mulighed for længere ture f.eks. til Korsør eller Agersø og Omø rundt, hvis man er flere sammen. Vi tager også på fællesture i andre farvande, f.eks. Avnø fjord for at se sæler.

Kajak fra morgen til aften

Som medlem får du din egen adgangskode til klubben, så der er frit slag for roning alene eller sammen med andre på alle dage og tidspunkter, fra solopgang til solnedgang.

Morgen

En gruppe af vores kajakroere ror mandag, onsdag og fredag formiddag klokken ca. 08:30. Derefter er der kaffe i klubhuset.

Aften

Hver tirsdage klokken 18:00 er der aftenroning.

Kajak om vinteren

Hvis du er en viking, der vil ro kajak om vinteren, er det muligt. Det kræver blot, at du har erfaring, deltaget i redningsøvelser, og har det nødvendige udstyr (våddragt eller tørdragt). Du kan læse mere om reglerne for vinterroning i vores kajakreglement her.

Til dig som har egen kajak

Hvis du er så heldig at have din egen kajak, er du som medlem velkommen til at opbevare den i klubben. Kontakt formanden hvis du er interesseret i en plads. Du skal ro minimum 100 km om året i kajakken for at bevare pladsen.